რეფორმები
დროის მონაკვეთი | რეფორმა | მთავრობა | დაინტერესებული პირი | შეჯამება |
---|---|---|---|---|
ეტაპი 1 - ფაზა 3 | მცირე და საშუალო ბიზნესის განვითარება |
100.0% |
6.89 |
2019 წლის 4 აპრილს, რეფორმეტრის III ფაზა მცირე და საშუალო ბიზნესის განვითარების სტრატეგიის შესრულების შეფასებით გაგრძელდა. სრული ანალიზი იხილეთ ანგარიშში. |
ეტაპი 1 - ფაზა 3 | სოფლის მეურნეობის განვითარება |
82.46% |
5.83 |
2018 წლის 26 ნოემბერს, რეფორმეტრის III ფაზა სოფლის მეურნეობის განვითარების სტრატეგიის შესრულების შეფასებით დაიწყო. ამ ეტაპისთვის რეფორმის 82,46% არის შესრულებული. სრული ანალიზი იხილეთ ანგარიშში. |
ეტაპი 1 - ფაზა 3 | კაპიტალის ბაზრის განვითარება |
80.0% |
4.38 |
2019 წლის 5 ივნისს, რეფორმეტრის მესამე ფაზა კაპიტალის ბაზრის განვითარების სტრატეგიის შესრულების შეფასებით გაგრძელდა. |
ეტაპი 1 - ფაზა 3 | საპენსიო რეფორმა |
82.4% |
5.89 |
2019 წლის 20 ივნისს, რეფორმეტრის III ფაზა საპენსიო რეფორმის შეფასებით დასრულდა. |
ეტაპი 1 - ფაზა 3 | პროფესიული განათლების რეფორმა |
55.65% |
6.5 |
2018 წლის 19 დეკემბერს, რეფორმეტრის მესამე ფაზის ფარგლებში, პროფესიული განათლების რეფორმის მიმდინარეობა შეფასდა |
ეტაპი 1 - ფაზა 3 | ტურიზმის რეფორმა |
0.0%
-
|
0.0
-
|
2019 წლის 25 აპრილს, ტურიზმის განვითარების სტრატეგიის პირველადი წარდგენა და შეფასება მოხდა. |
ეტაპი 1 - ფაზა 2 | მცირე და საშუალო ბიზნესის განვითარება |
39.2% |
4.33 |
2018 წლის 2 თებერვალს, რეფორმეტრის მეორე ფაზა მცირე და საშუალო მეწარმეთა/ინოვაციების განვითარების სტრატეგიის შესრულების შეფასებით გაგრძელდა. |
ეტაპი 1 - ფაზა 2 | სოფლის მეურნეობის განვითარება |
74.9% |
5.63 |
2017 წლის 14 დეკემბერს, რეფორმეტრის მეორე ფაზა სოფლის მეურნეობის განვითარების სტრატეგიის შესრულების შეფასებით დაიწყო. ამ ეტაპისთვის რეფორმის 74,9% არის შესრულებული, ხოლო დაინტერესებულ მხარეთა ჯგუფმა რეფორმის მიმდინარეობა 10-დან 5,63 ქულით შეაფასა. |
ეტაპი 1 - ფაზა 2 | კაპიტალის ბაზრის განვითარება |
67.7% |
5.0 |
2018 წლის 12 მარტს, რეფორმეტრის მეორე ფაზა კაპიტალის ბაზრის განვითარების სტრატეგიის შესრულების შეფასებით გაგრძელდა. ყველაზე მეტი პროგრესი სამართლებრივი ჩარჩოს მიმართულებით მოხდა |
ეტაპი 1 - ფაზა 2 | საპენსიო რეფორმა |
38.8% |
4.1 |
2018 წლის 8 ივნისს, რეფორმეტრის მეორე ფაზა საპენსიო რეფორმის შეფასებით დასრულდა, რომელიც საპარლამენტო განხილვების პროცესშია. |
ეტაპი 1 - ფაზა 2 | პროფესიული განათლების რეფორმა |
52.1% |
7.37 |
2018 წლის 25 აპრილს, რეფორმეტრის მეორე ფაზა პროფესიული განათლების რეფორმის შესრულების შეფასებით გაგრძელდა. |
ეტაპი 1 - ფაზა 1 | მცირე და საშუალო ბიზნესის განვითარება |
24.72% |
4.78 |
რეფორმას ახორციელებენ ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტრო და მასთან არსებული აწარმოე საქართველოში და ინოვაციების და ტექნოლოგიების სააგენტოები. |
ეტაპი 1 - ფაზა 1 | სოფლის მეურნეობის განვითარება |
69.5% |
5.41 |
რეფორმას ახორციელებს სოფლის მეურნეობის სამინისტრო "საქართველოს სოფლის მეურნეობის განვითარების სტრატეგია 2015 - 2020 წწ"-ის ფარგლებში. |
ეტაპი 1 - ფაზა 1 | კაპიტალის ბაზრის განვითარება |
51.0%
-
|
3.85 |
რეფორმას ახორციელებენ ეროვნული ბანკი, ფინანსთა სამინისტრო და ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტრო, "კაპიტალის ბაზრის განვითარების სტრატეგიის" ფარგლებში, რომელიც მიღებულ იქნა 2016 წელს. |
ეტაპი 1 - ფაზა 1 | საპენსიო რეფორმა |
38.8% |
3.97 |
რეფორმას ახორციელებს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტრო, ფინანსთა სამინისტროსთან და ეროვნულ ბანკთან ერთად |
ეტაპი 1 - ფაზა 1 | პროფესიული განათლების რეფორმა |
50.0% |
5.76 |
რეფორმას ახორციელებს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო პროფესიული განათლების რეფორმის 2013-2020 წლების სტრატეგიის ფარგლებში |
მთავრობის ანგარიშების ქრონიკა
შეფასებების ქრონიკა
სამთავრობო კვლევის მეთოდოლოგია
მთავრობის გამოკითხვა
მთავრობის პროგრესი შერჩეული რეფორმისთვის ფასდება მთავრობის გამოკითხვის საფუძველზე, რომელიც მოიცავს შემდეგ მიმართულებებს:
- ინსტიტუციური მოწყობა
- კომპეტენციის გაძლიერება
- ინფრასტრუქტურა და ბიუჯეტი
- სამართლებრივი ჩარჩო
აღნიშნული კომპონენტების გაზომვა ხდება სისტემის სტრატეგეულ გეგმასთან მიმართებით. გამოკითხვა მოიცავს ყველა იმ ფუნდამენტურ აქტივობას, რომლებიც უნდა განხორციელდეს იმისათვის, რომ რეფორმის მიზნები იქნეს მიღწეული.
მაჩვენებლები, რომლებიც გამოკითხვის საფუძველზე ანგარიშდება, 0% -100% შკალაზე გვიჩვენებს რამდენად შორს ვართ მიზნისგან. 0% ნიშნავს, რომ არანაირი აქტივობა არ განხორციელებულა რეფორმის ფარგლებში, ხოლო 100% ნიშნავს, რომ სასურველი სისტემა ბოლომდე დანერგილია.
კითხვარი ივსება წელიწადში 2-ჯერ რეფორმაზე პასუხისმგებელი სამთავრობო უწყებების წარმომადგენლებთან პირისპირ ინტერვიუს მეშვეობით.
დაინტერესებულ პირთა შეფასება
-თითოეულ რეფორმას ჰყავს მინიმუმ 15 კაციანი შემფასებელთა ჯგუფი, რომელიც დაკომლექტებულია იმ ადამიანებით, ვისზეც რეფორმა პირდაპირ ან ირიბად ახდენს გავლენას და ვინც უშუალოდ არ მონაწილეობს რეფორმის განხორციელებაში.
ჯგუფი 6 თვეში ერთხელ იკრიბება ISET-ში, სადაც პროექტის გუნდი წარადგენს რეფორმასთან დაკავშირებულ განახლებულ მონაცემებს:
- სამთავრობო კვლევის შედეგებს: კითხვარის პასუხები, რომლითაც დგინდება მთავრობის მიერ შესრულებული სამუშაოს მოცულობა;
- ობიექტურ ინდიკატორებს: რეფორმასთან პირდაპირ დაკავშირებული სტატისტიკური მონაცემები.
ჯგუფის თითოეული წევრი ანონიმურად აფასებს (ქულას უწერს) რეფორმას შემდეგ სამ კითხვაზე პასუხის გაცემით:
- როგორ შეაფასებდით რეფორმის სფეროში არებულ ამჟამინდელ მდგომარეობას?
- როგორ აფასებთ რეფორმის შესრულების პროგრესს?
- მიაღწევს თუ არა რეფორმა სტრატეგიით განსაზღვრულ შედეგებს?
თითოეული რეფორმის საბოლოო ქულა შეადგენს დაინტერესებულ პირთა მიერ დაწერილი ქულების საშუალო არითმეტიკულს.
ზოგადი შეფასება აისახება "რეფორმვერდიქტში“ - რეფორმების ინდივიდუალური შეფასების საშუალო შეწონილი მაჩვენებელი. მისი განახლება ხდება ყოველთვიურად თითოეული რეფორმის შეფასების შემდეგ. რეფორმვერდიქტი მოიცავს როგორც ზოგად ქულას, ასევე შეფასებას შემდეგი კომპონენტების მიხედვით:
- არსებული ვითარება
- რეფორმის პროგრესი
- მოსალოდნელი შედეგები